HADAPI TAHUN 2015 PENUH CABARAN EKONOMI

Salam kesejahteraan buat Warga Kampung dan Penggunjung blog ,,, Assalamualaikum ,,,, salam persaudaran dan salam kesinambungan hidup...

Dengan Izin ALLAH , semoga penulisan saya dapat kita bersama mendalami dan memahami bagaimana keadaan ekonomi yang semakin kritikal yang dihadapi.


Kejatuhan harga komiditi telah berlarutan dari tahun 2013 sehingga ke hari ini telah menjadikan kehidupan warga petani ditahap kemiskinan , namun dasar memecahkan kepompong kemiskinan yang dilakukan pemerintah masih belum ada penyelesaian secara total.

Kenaikkan harga barangan keperluan asas terus meningkat , rungutan demi rungutan terus berlegar di dunia maya , hakikat pemerintah masih ketinggalan jauh.Apakah April 2015 mendatang dengan perlaksanan GST akan membantu rakyat atau sebalik nya.

Jika perlaksanan GST kelak banyak membantu rakyat pasti ianya landasan terbaik tapi jika ianya menjadi bebanan yang tidak semudah ditanggung pasti pemerintah sedia ada akan menghadapi kesukaran kepercayaan rakyat.

Ok let's talk about kampung ,, musim keguguran daun membuatkan penyusutan penghasilan dan pengurangan pendapatan ,,, 

Mohon maaf kepada pengunjung blog dan warga kampung ,,, sekian lama blog tanpa sebarang perkembangan suasana kampung.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kami tidak bertanggungjawab diatas sebarang komentar dari pembaca blog